ÖSS ek yerleştirme takvimi ne zaman

Yarımağan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, üniversitelere kayıtların 1-8 Eylül 2008 tarihleri arasında gerçekleştirileceğini kaydetti. Üniversitelerde kayıtlar sonrasında boş kalacak kontenjanların belirlenmesi gerektiğini söyleyen Yarımağan, bu kontenjanlarla birlikte merkezi yerleştirmede boş kalan kontenjanlara yerleştirme yapılacağını ifade etti.

Bu yıl merkezi yerleştirme sonucunda üniversitelerde yaklaşık 17 bini meslek yüksekokullarında olmak üzere toplam 24 bin boş kontenjan kaldığını ifade eden Yarımağan, bu yıl yerleşen aday sayısının geçen yıla göre yaklaşık 200 bin arttığını, bunlardan 100 bine yakınının Açıköğretime yerleştiğini kaydetti.

-”DOLULUK ORANI GEÇEN YILA GÖRE ARTTI”-

Tüm programlarda doluluk oranında geçen yıla göre yükselme olduğunu kaydeden Yarımağan, ”Örneğin geçen yıl bu aşamada KKTC’deki üniversitelerde doluluk oranı yüzde 40 idi bu yıl yüzde 50’yi geçti” dedi.

Ek yerleştirme başvuruları geçen yıl 1-4 Ekim tarihleri arasında alınmıştı. Ek yerleştirmeye, merkezi yerleştirmede bir yükseköğretim programına yerleştirilmiş olan adaylar (Açıköğretim Fakültesinin kontenjansız programlarına yerleşenler hariç) başvuramıyor. Ek yerleştirmede tercih yapabilmek için, hiçbir yere yerleştirilmemiş veya Açıköğretim Fakültesinin kontenjansız programlarına yerleştirilmiş olmak gerekiyor.

Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan yükseköğretim programlarına kesin kayıt yaptırmış olanlar da ek yerleştirmeye başvurabiliyor.

32 responses

  1. eskişehir anadolu üniversitesi

  2. çok güsel geçti 2 yıllık kazandım yerleşme sonucunu istiyorum

  3. slm :
    bılmedıgım bır soruyu sızlere arz etmek ıstıorum oss tercıhımde bır yere yerlestırılemedım ek kontenjandan acık oggretım yazmak ıstıorum acaba bu mumkunmu mumkunse buna nası baswurabılırım yardımcı olursanız cok sewınırım

  4. sitedeki haberlerimizi takip ediniz . Böyle bir haber ya yayınladık ya da yayınlayacağız.

  5. slm barış eğer ilk tercihinde açık öğretime yerleştirilseydin bile yine ek yerleştirmede tercih yapma hakkın var

  6. slm barış eğer ilk tercihinde açık öğretime yerleştirilseydin bile yine ek yerleştirmede tercih yapma hakkın var

    karamsar_.8@hotmail.com

  7. selamlar ben büro yönetimi ve sekreterlik programından bu yıl mezun oldum ve öss sınavına tekrar girdim ama yerleştirilemedim şimdi ek kontenjandan terci yapmayı düşünüyorum eğer olursa aynı zamanda büro yönetimi diploamla açıktan tamamlamayıp ek kontenjanlarla kazanırsamda biyerlerde örgün okumak istiyorum böyle bi durum söz konusu olabilirmi ?

  8. garıp ben nolcam yawwww

  9. merhaba ben çocuk gelişimi2006 mezunuyum okul puanımın yettığı yerleri tercih ettım tercihlerim hep iki yıllık çocuk gelişimiydi sınıf arkadasımla aynı yerleri tercih ettik arkadasım düz geçiş hakkını kulllandı ben sınava girdim ikimizde yerleştirilemedik meslek lisesi hani avantajlıydı bize avantajlı diye o bölüme yollladılar ek kontenjandan bidaha deniycez onada yerleştirilemezsek evde mi oturucaz bizi anaokulllarında hizmetçi yerine kulllanıyorlar sigortasız işlerde çalışıyoruz ne biçim eğitim sistemimiz var anlamıyorum üniversite okumadımız sürece ezileceğiz askari ücretinde altında çalışıyoruz biz ne yapalım şimdi ….

    1. aynen bende aynı dertten muzdribim cocuk gelişimi mezunuyum okul puanımdan daha düşük yerleri tercih etim ve yerleşemedim ve okul puanım 85 ek tercihle yerşemezsek haydi kızlar eve kapanın kanpanyasıyapacak bu devlet galibaa…

  10. mrb ben yerlesemedım haksızlek bu yaaa 195 alan yerlesıo 231 alan yerlesemıo en kotu bolumlerı bıle yazdık yanı ama yıne olmadı oss sıstemınden ve unal yarımagandan nefret edıyorum keske yazdıklarımı okusa kımse senı sevmıcek bole gıderse baskanım……

  11. mrb bende bir sey sormak istiyorum ben suan üniversitedeyim okudugum yeri değiştirmek için ek yerleştirmeye ihtiyacıom var ben üniversitede oldugum halde bu tercihe katılamazmıyım?

  12. mrb ben çocuk gelişimi iki yıllık okudum ve 2006 da mezun oldum. şimdi öss ye tekrargırdım 285 puan aldım açık öğretim okul öncesi öğretmenliğini tek tercih olarak yaptım ama yerleşemedım ek tercih tarıhleri ne zaman bir bilen var mı acaba

  13. mrb arkadaşlar ek yerleştirme açıklandığında boş olan kontenjanlar söylenecek mi? yoksa kafaya göre mi tercih yapacağız.puanlar nekadar çok olursa olsun 270 ile 315 arasındaki öğrenciler istedikleri yani kendi puanlarına denk yerleri tercih etse bile gelmiyor ne yapmalıyız da gelmeli ..!!

  14. slm ben bu yıl tercih yaptım 233 puanla yazdığım yerlerin puanları hep düşüktü ek tercih yapıcam ve tercihi yine aynı tercih kitapcığından mı yapıcaz acaba? şimdiden teşekkürler

  15. arkadaslar oss hakkında genıs bılgı almak ıcın ekleyın saygılarımla

  16. slm ben 2008 öss de tercihimi yapdım ve en son tercihim açıköğretim geldi şimdi de ek tercih yapabilirmiyim. bide ek tercih tarihleri ne zaman…. şimdiden teşekkr ederim selametle…..

  17. 8_12 arası ek yerleştirme başvuruları yapıldı ne zaman açıklanır bilgisi olannn?????

  18. Yakında acıklanacak merak etmeyiniz.

  19. slm arkadaşlar aslında herkesin sorunu aynı yerleşememek…bende 3 yıldr uğraşıyorum 304 le 2 yıllığa aöf ye bile giremedim artık düşünün tr nin eğitmi bu işte. nerde ipsiz sapsız varsa yerleşir okucam de direnenler açıkta kalır birazda nasip meselesi…eklerde özel yazdım o da çıkmazda kafayı sıyırırım heralde..inşallah herkes hakettiğini kazanır

  20. ben cidden çok sıkıldım bu stresten yeter yyyyyaaaaaaaaaaa hani sorular kolaydı ek tercihimi yaptım bakalım yerleşecekmiyim 1 kişilik boş yer istiyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmm

  21. gerçekten adamı sinir ediyorlar

    1. yaaa bn say2 285 puan aldımm say 1 310 aldımmm vee say 1 en buanımdan 4 puan dusukkk vee ozelll bi okul yazdımmmm ve gelmediiii sinir oldum aglaya aglaya öldümmm inanamadımmm ne istiolar uniwe almak için nie yerlesemedim sorn ne bunun cvbını bilen bi arkadasım varmıııı

  22. slm meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum 3.senem yine yerleşemedim hani meslek liseliler öncelik veriliyordu ben kendi alanımda bu önceliği göremiyorum artık bişeyler yapılsın bide meslek lisesinin önü açıldı diyorlar hani nerede yine açıkda kaldık bide meslek lisesi alanlarına dışardan yerleştirilmesin ben giremiyorum diğeri düz lise çocuk gelişime gidiyor artık bişe yapılsınnn…

  23. YÜKSEKOKULA YERLEŞMİŞ Bİ ADAY EK TERCİH YAPAMICAK MI?

  24. slm funda ben tercih yaptım ve işletme bölümü geldi 2 yıllık fakat ailem istemio ve puanım kırılacak bu sene 8 puan kırılıyo diye bi duyum aldım ne kadar doğru bana yardımcı olun kötü durumdayım:(

  25. na payabilirim yardımcı olun yerleştim ama gitmezsem ne kadar puan kırılıo ne olur yardımcıı oln

  26. BEN İLK YERLEŞTİRMEDE EDİRNE TRAKYA MES.YO YA YERLEŞTİRİLMİŞİM FAKAT KAYIT YAPMADIM EK KONTEJAN LARA BAŞVURMA ŞANSIM VARMI

    1. hayır yok sen zaten yerlestırılmıssıın…dıer yıla kalır vede puanın kırılıp kırılmıyacagıda mechulcunku yenısıstemde dıploma puanını etkısız hale getırdıler ama nası bı uygulamadır sag olsun baskan bı acıklamada bulunmadı galıbada nısanda tam mıllet sınava gırecekken soyler artık

    2. demet cim benim bildiğim kadarıyla yapamazsın bende çok kararsızım bi sene ara verirsem herşey kopcak sanki bende 242 puan aldım düşük ama açıköğretime yazılmak istiyorum hangi bölümü seçsem ne yapsam karar veremiyorum bide meslek lisesi ea alanım buda engelliyo bazı şeyleri sizce napmalıyım??

Bir Cevap Yazın

