ÖSS’de 18 puan düşen TIP fakültesi

ÖSS sonuçlarının açıklanmasından sonra birçok fakültenin puanında düşüş yaşandığı gözlenirken, Tıp Fakülteleri’nde de ortalama 1-3 puan arasında düşüş yaşanmıştı.


Buna karşın geçtiğimiz yıl 359.688 taban puanla öğrenci kabul eden Gülhane Askeri Tıp Akademisi’nin (GATA) bu yıl ise taban puanı tam 18 puan birden düşerek 341,493 oldu.
Bu yıl üniversitelerin birçok bölümüne giriş ÖSS taban puanlarında geçen yıla göre ortalama 1-9 puan arasında düşüş yaşandı. Taban puanlarındaki düşüşten tıp fakülteleri de nasibini alırken en çok etkilenen GATA’nın taban puanı ise geçen yıla oranla önemli düşüş yaşadı. Sayısal-2 puan türüyle öğrenci alan tıp fakültelerindeki Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi 370.210’dan 368.032’ye aynı üniversitenin İngilizce Tıp bölümü 371.574’den 370.386’ya, Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 363.299’dan 359. 835’e, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi 361.520’den 358.961’e düştü. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi 360.521’den 357.734’e, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi 362.902’den 360.686’ya, aynı fakültenin İngilizce bölümü 369.076’tan 367.765’e, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi 356.306’dan 352.577’ye kadar taban puanları düştü.
Harran Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin taban puanı 348,125, Adıyaman Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin 347,409, Kafkas Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin ise 347,501’de oluştu.
Türkiye’nin önemli Tıp Fakülteleri’nden biri olan Gülhane Askeri Tıp Akademisi’nin geçen yıl 359.688 olan taban puanı ise 2008 ÖSS sonucunda 341,493’e kadar gerileyerek 18 puanın üzerinde düşüş yaşadı.
Azerbaycan Tıp Üniversitesi’nin taban puanı da GATA’nın üzerinde oldu ve son olarak 345,988 puanla öğrenci aldı.
aa

134 responses

  1. slm nasılsınız.ben furkan 13 yaşındayım büyüyünce göz doktoru olmak istiyorum.hadefim yaşıma görte büyük ama naaaapim.öss de puan hedefim 390 civarı

    Allah ÖSS ye gireceklere yardım etsin ve istedikleri yerlere getirsinnnnnnnnnnnnn:):):)

    1. istesende 390 olmaz max 380 dir

      1. hayır 400 ama okul 1. si olursa 100 puan okuldann alır 300 de öss den alsa ki çok çaılşması gerekirr toplam öss puanı 400 dür…

      2. okul birincisi olursan 80 puan alırsın
        zaten okul birincisi olmayan kimse 80 tam puan obp alamaz

      3. hayır okul birincisi 100 puan alıyodu o puan da 0.8 le çarpılıyodu tam yapsa 300 puan alıyo üstüne 80 de okuldan gelse max 380 oluyoo ama şimdi sistem tamamen değişti en yüksek alan 575 alıyoo…

    2. bu nası bi iş yaa bence tıp mıp yazmayın hata edersiniz ben şuan ikiye geçtim allah kahretsin canımdan bezdimm amaaaann burslu bölümler yazın

      1. abiii burslu bölüm derken neyi kastediyorsunuz,

  2. slm :):) bende doktor olmak istiyorummm:D:D ama ben çocuk doktoru olmak ıstıyorum Allahım eger ızın verırse oss de sole 370 lerde felan puan yaparım en buyuk hayalım bu arada benımde yasım 13 Allah herkese hayallerıne kavusmayı nasıb etsın

  3. hayalim cafer tayyar sarıoğlu gibi olmak kalp cerrahı olmak istiyorum

  4. ben 17 yaşındayım bende tıp okumak istiyorum şu anda en büyük hayalim daha doğrusu isteğim gelecek yıl gireceğim össde hacettepe tıp fakültesini kazanmak ve ileride çok iyi bir beyin cerrahı olmak :):)

  5. kmse bu mesleğe bnm kadar aşık olamaz:) bu baska bi duygu kardıyolojı:)inş

    1. ah farecim bende kazansaydım eğer beraber sevinirdik ama elden ne gelir

  6. ben bir tıp fakültesi öğrencisi olarak gerçekten tıpı kimseye tercih etmiyorum gerçekten zor bir meslek gecesi ve gündüzü yok bunu düşünüp öyle karar verin hepinize başarılar
    dr levent

    1. DR.ZEYNEP((inşş!)) | Cevapla

      ya nasıl kazandınn!!bende istiyorummm .nasıl bir duygu çok istiyorumm. bu yıl giricem inş kazanırım.kendınden ornek verırmısınn…yardım et bana aaaa

      1. DR.ZEYNEP((inşş!))

        kızım çok çalışşşş

    2. yaaaa bn de tıp okumayı çokkk istiorum şuan fen lisesindeim ve 17 yaşındaym allahım inşallah kazanırım küçüklüğümdn beri en büyük hayalim iyi bi cerrah olmak

    3. tıp fakültesi adayı | Cevapla

      ama baksana yazının sonuna dr levent yazabiliyorsun haline şükret yerinde olmak isteyen çok adam var

  7. benimde en büyük hayallerimden biri ALLAH ın izniyle ve azmimle bunu başaracağıma inanıyorum.

  8. benim en büyük dileğim cerrah olmak kalp cerrhisi olmak istiyorum ve bunu başarıcağıma inanıyorum azmim ve hırssımla beraber tıp ı kazanacağım allahın yardımıyla inş

  9. bnde doktor olmak istiyorum ALLAH ım hakkımda hayırlısını versin inş.

  10. ben 15 yaşındayım ve düz liseye gidiyorum cocukluktan beri doktor olmak istiyorum hemde ordepedist olmak sayısalım iyi dahada geliştirecegime inanıyorum bana yardım edin birazda korkuyorum başaramamaktan

    1. bndeee… düz lisede okuyorm ve 15 yaşındayımm..

    2. bnde 15 yaşındayım ve kader mahkumu olarak düz liseye gidiorum :)) ama bnde doktor olmak istiyorum bnce korkulacak bir yanı yok sadece düzenli ve disiplinli çalışırsan yapılmıcak birşey olduğunu düşünmüyorum….
      herkesin hakkında hayuırlısı olsun hayalleriniz umarım gerçekleşir…

  11. cevabınızı nasıl alabilirim
    aslında birazda bu meslekte biraz özentilikden geliyor

    1. DR. Sümeyye... | Cevapla

      güzel arkadaşım puanlar düşsün die dua edene Kadar çıkan puanlara yetişmeye çalış emin ol 9 u hedefleyen biri 8 i başarır sen en iyisini yap 10 u hedefle ve 9 u başarmak senn içn oyun olsn!!… inşallah sizde kazanrsnz bnde ve fakültede görüşürüz 😀

  12. biraz daha düşsün puanlar lütfeeeeeeennn lütfeeennn..!!

  13. benimde küçüklük hayalimdi doktor olmak ama büyüdükçe doktor olmamın zor olacağını anladım ve bu sevdadan vazgeçtim doktor olmak benim için imkansız ama olmak isteyenlerin allah yardımcıları olsun.

  14. ben kesinlikle doktor olmak istiyorum ama ben meslek lisesi 1. sınıf örencisiyim bu hayalim sonucunda düz liseye geçiş yapmak istiyorum kazanmayı herşeyden çok istiyorum ama kazanamamak beni yıkar bide onu düşünüyorum ne yapmam konusunda çok kararsızım

    1. kişiden kişiye değişir bizi caydırma selin hanımmmmmmmmmmm aaa…

  15. ben tıp fakültesi öğrencisiyim ama gerçekten tıpı seçmenizi istemiyorumm:(:(

    1. bence siz o noktaya gelmiş birisi olarak çok bencilsiniz bu mesleği isteyenler zaten herşeye rağmen doktor olabilme ümidini taşıyorlar oysa siz nankörlük yapıyorsunuz madem bukadar hoşnut değilsiniz durumdan daha yol yakınken bırakında bi başka insan hayaline kavuşsun

    2. neden öle diosunuz yha süper bi meslek bnce tıp bnde buyıl giricem inş öss ye inş olur diorum madem isteyerek seçtin katlanmalısın

    3. neden peki tıp terchedilmesini istemiyorsunuz??tus mu zor dersler mi çok çok zor??

    4. niye ya ben o kadar da çabalıyorum malesef

  16. Selam herkese, ben 15 yaşındayım, hiç kimse doktorluğa benim kadar aşık olmaz.. Erzurum İ.H. Fen Lisesi’nde okuyorum.. Allah’ın izniyle hayallerime kavuşmayı amaçladım.. Büyük bir azimle çalışıyorum.. Hedefim İzmir Dokuz Eylül Üni. Tıp Fakültesi.. Bir başka duygudur KBB uzmanı olmak.. Herkese başarılar..

  17. MERHABA BEN ALMİLA BEN 15 YAŞINDAYIM VE TIP OKUMAK İSTİYORUM…..
    BENCE ZORRR AMA
    İNSAN HEDEFİ NEYSE ONU BAŞARMAK İÇİN HERŞEYİ YAPMALI ZOR YADA KOLAY BENİM GİBİ TIP OKUMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIMA BAŞARILAR DİLERİM ALLAH HEPİMİZE YARDIM ETSİN İNŞALLAH GÖNLÜMÜZDEN NEDİLERSEK ONU KAZANIRIZ ALLAH BİZİM İÇİN EN HAYIRLISINA KARAR VERİR .. OLMAZSADA SAKIN ÜZÜLMEYİNNNNNNNNNNNN…………
    ALMİLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

  18. slm ben neslişah 13 yaşındayım büyüyünce kalp veya beyin cerrahı olmak istiyorum Allah herkese ve bana bu güzel mesleği mesleği nasib etsin çünkü hayatımda istediğim tek şey ameliyat yapmak

  19. MatRocK_paramedic | Cevapla

    saglık meslek lisesindeyım yenı sısteme göre bi ümıt tıp okumak ıstıyorum hayal sanırımmmmmmmmmmmmmmm

    1. bendee 17 yaşmdym tıp istiyorm sağlk meslekte okuyorum ama yeni sisteme göree bütn derslerden sorumlu olcas oysa bz bu sne matemtk fln qörmyrz

  20. AMİN…………………………………

  21. ASLINDA TIP OKUMAK BENİM İÇİN BİR EĞLENCE,ZEVK GİBİ BİŞEY ÇOK MERAK EDİYORUM

  22. hayır arkadaşım türkiyede alınabilecek en yüksek puan 410 dur össde alınabilecek en yüksek puan ise380dir şöyleki eğer arkadaşımız anadolu öğretmen lisesindeyse tübitaka katılıp türkiye 1. si oluşsa max. 410 puana kadar çıkabilir bu puanla öğrenci alan tek bölüm ise ist üni matematik öğretmenliğidir nitekim giren bir babayiğit olmamıştır

  23. hayatta herşeyin hayırlısını isteyin gençler doktorluk zor bir meslektir gecesi gündüzü yoktur tabiki muhtaç insanlara yardım etmek mükemmeldir ama zorlardan çabuk sıkılan ve insanlardan kolaylıkla vazgeçen biriyseniz asla doktor olmak istiyorum demeyin bende doktorum üstelik çok yeniyim ama gerçekten sandığımdan daha da zor yolları var hekese başarılar dilerim.

  24. ben lise1 öğrencisiyim doktorluğu kazanmak istiyorum ama oks kız anandolu mesleği kazandım ve doktorluk için vazgeçtim ben oksdeki yenilgiyi ya össde yaşarsam diye korkuyorum lütfen doktorluğu kazananlar iyi bir sözcük söyleyinde bizde heveslenelim bence siz elde etmek istediğinizi vermiş ALLAH inş ALLAH herkeze doktor olmak bide prof. olmak nasip etsin amiiiiiiiiiin=D=D

  25. cekilin leen ben olcam=)

  26. gerçekten çok mu zor pişşmanmısınız bu durumdan bnde öss ye hazırlanıyorum ve çok istiyorum tıp’ı.

  27. İst Cerrahpaşa Tıptan selamlar…
    Tıp onu gerçekten sevene süper,,ama sırf hava atmak için ben doktorum diye ortalarda gezmek için tıp yazcaksanız şimdiden vazgeçin 10 yılda zor bitirirsiniz okulu.. Zaten hocalarda hava atmanıza izin vermiyor mesela stetoskop takıp ortada gezmek prof.lere hakaret sayılıyo tabi pediatride isen durum farklı Tekrar düşünün saygılar…

  28. bn sbs ögrencisiyim öss ögrencileri için sevindim ama brz haksızlık olmuş geçen sene ögrenciler bu puanları yapmalarına ragmen isteyen bazı insanlar tıp okuyamadı degil mi…

    1. veya tıp okuyanlar 1 puanla kaçırdıkları deil 6-7 puanla kaçırdıkları yerlere girebilirlerdi ornek ben..bu bir haksızlık deil mi 90 lı kuşak torpil oss ye en fazla 2007 de girdik ama 15 sene onceki kontenjanlarla 2009 da giren sayısı düştü kontenjan arttı allah aşkına bir psikolog varsa irtibata geçsin ne yapayım ve ya bir hukuk adamı ama adam gibi adam…

      1. allahın unuttuğu yere mecburi hizmet die surmeyi iyi bilenlere sesleniyorum adam gibi politika yapınlennnn…amerikanın şuan 50 yıl sonrası için bile kararları var biz günü kurtarmanın peşindeyiz…zaten avrupa insan hakları mahkemesine gideceğim …

    2. hadi onu da geçtim madem kontenjanları artırcaksınız 5 deil en azında n 1 sene oncesinden solenizde mezunlar ona gore tercih etseler…ayıp ya….sınavdan 1 ay once ilan ediyosunuz terbiyesizlik bu ya..koltuğun hakkını verin…

  29. hem tıpı kazanmış hemde insanlara sakın seçmein diyenleri anlamıorm ben tıp için ölüorm siz pişmansınz ALLAH ın size verdii bu muhteşem meslee saygı duyun inş bigün bende DOKTOR olurum duayla…

  30. eğer bu puan düşüşleri zamanında yapılsaydı tıbbı seçmek isteyenlere yeni bi sanş verilmiş olcaktı:)
    şimdi bu puan düşüşünden dolayı belki bizler kazanacağız ama bu seferde puanlar yükselmezse:)puan sistemleri anlamak gerçekten zor…öğrencileri önlerini açacaklarına daha çok kapatmayı planlıyorlar…madem paunlar düştü geçen senelerdeki öğrenciler bu puanı alan öğrencileri okutsun.bi daha sınava girip stres yapacaklarına birazcık öğrenci tarafından düşünün olayı:)

  31. Ya inşallah hepimiz Kazanırız Tıpı ama Tıpı okumakda çok kolay deil okuyabileceğine inanan gitsin bence ben okuyabileceğime inanıyorum ve giricem çünkü kazanmak onu okumanın yanında hiçbişi deil…

  32. bende çok tıp okuma istiyorum 15 yaşındayım anadolu lisesinde okuyorum 3 yıl sonra girecem inş kazanırım tek dileğim buu

    1. geleceğin doktoru =)) | Cevapla

      en yüksek puan kaç peki onu öğrenebilirmiyim bu öss sınawında bn de 13 yaşındayım we hedefim beyin cerrahlığı öle işde çokçalışıorum okulumda birinciyim vs.

  33. bende hacettepe tıp fakültesinde okuyorum. beyin bölümünü(nürolojiyi) seçtim
    biraz zor ama bence sizde doktor olun güzel bi meslek
    benım 2007 yılında öss puanım 372 di. yalnız öss ye gircek olanların çk ama çk çalışmayı gerek.

  34. hepimiz işsiz kalcaz walla onceden muhendisleri oğretmen yapmışlar şimdi öğretmenler boşta…

  35. bnmde en büyük hedeflerimden birisi tıp okumak ve ilerde iyi bir beyin cerrahı olmak istiom

  36. yaaaaaa yıp okumak isteyenler sizce tıp zor mu yokasa çooook zor mu soruma yanıt verirseniz çok mutlu olurum

  37. meRhaba ßenDe DokTor oLmak isTiyoRum.NörojiRürji Uzmanı oLmak isTiyoRum.Yani beyin ceRRahı…ne kdR puan geRekıo…EskişehiR ve anTaLya’nın PuanLArı ne kdR?Çok meRk eDiyoRum…ßu aRada Lise 2’ye qçTm Fen boLumunu seçTm biyoLojim kımyam matemaTiqim SüpeR ama Fiziği FazLa beceRemioRm Tıp iÇin Fiziğin si Önemi vaR mı??

  38. ben küçüklüğümden beri hayalim doktor olmak o kadar çok istiyorum ki insanlara yardım etmeyi çok seviyorum bu sene öss ye hazırlanıyorum inşallah tıbı kazanırım

  39. yha bnde tıpba gitmak istyrmm suan 13 ysndymmm ve tıppı ne kadar yılda btrblrmm

  40. bende lise 2ye geçtim allah izin verirse genel cerrah olmak istiyorum zaten okul 1.si olmama 1 taş çatlasın iki kişi vardır okul puanı yönününden rahatım ama en önemli eksikliklerimden biri okumamı hızlandırmalıyım

  41. destegül gökçe | Cevapla

    ALLAH’ın izniyle öss ye giricem .ben bu meslegi kendim için degilde insanlara yardım etmek için ve bu meslegi zor ve kolayıla istiyorum

  42. umarım ben tıp fakültesine kazanırım.gün doğmadan neler doğar.hayatta daiman pozitif bakmak gerekir.Allah büyük tıp fakültesine okumak isteyen umarım kazanırlar.Allah herkesin yardımcısı olsun.

  43. merhaba ben bu sene öss sınavına girdim.umarım tıp fakültesini kazanırım.umarım Allah duamı kabul eder.Allah tıp fakültesini isteyen herkes kazanır.hayata daiman pozitif bakmak gerkir ya kazanamam demeyelim.ben kazanacam yapacam ve başaracağım.Allah herkesin bu bölümü isteyen herkesin duasını kabul etsin.inşallah kazanırım.tıp fakültesi o diğer bölümlerden bambaşka bir bölüm bir insanın hayatını kurtarmak senin elinde umarım bu bölümü isteyen herkes kazanır.ALLAH 15 TEMMUZ DA BİZİM YÜZÜMÜZÜ GÜLDÜRSÜN.HAYAL KIRIKLIĞINA UYRAMAYIM.

    1. söyle yapsın herkes ben tip okuyacam desin türbelere kossun önce calısmak sonra inanmak gerek ben 323 aldım siz kac aldınız merak ettim iyi gunler

  44. merhaba umarım tıp fakültesini kazanırım.bu sene öss ye girdim.umarım tıpa yetecek puan almışımdır.umarım bu bölümü kazan herkes kazanır inşaalah ALLAH DİLEĞİMİZİ KABUL ETSİN.

  45. ya benim hayattaki en büyük hayalim doktor olmak çok çalışıyorum ama herkes tıp çok zor deyip benim kafamı karıştırıyorlar sen yapamazsın diyorlar ama ben hiç birini takmıyorum eminim buna azmimle ve çalışmalarımla inşallah kazanacağım herkesi şaşırtacağım herkese hayatta ve sınavlarda başarılar bu arada hacettepe tıpı istiyorum ve fen lisesi öğrencisiyim

  46. herkes hayal etse ohh ne güzel olur evet bende hayal ediyorum ama hayal etmekle olmuyorum 3 kural var
    *ÇALIŞMAK
    *ÇALIŞMAK
    *ÇALIŞMAK
    çalış kazan…

    1. aslında uc kural degılde azım guven ıstek sabır ve tevekkul esıttır ıstedıgın yerrrrrrrrrr…………..

  47. inşallah herkes hak ettiği ve dilediği mesleğe kavuşur bende genel cerrah olmak istiyorum 10. sınıfa geçtim. tüm össliler inşallah istedikleri meslekleri ve fakülteleri tutturmuşlardır…:D:D:D

  48. umarım 12 temmuzda hayalim gerçek olur.umarım kazanırım.beni tanıyan tanımayan herkes bana dua etsin.inşallah kazanırım.tıp fakültesini kazanırım.

  49. ilk kez öss ye girdim bu yıl inş herkesin gönlüne göre olur.ben ilahiyat fakültesini istiyorum ALLAH herkesin gönlünden geçeni nasip etsin ve hayırlı kılsın arkadaşlar

    1. guzel miş hayalin calıs bence baya bir calıs iyi gunler

  50. Arkadaşlar hayal deyip geçmeyin herşey bizim elimizde çalıştıktan sonra Allah yardım eder.. bende 10. sınıfa geçtim istediğim ve aile de tek olmayı istediğim için Doktorluğu istiyorum kimsenin emeği yanında kalmaz… Herkesin isteği mesleğe ermesi dileğiyle Hayırlı çalışmalar!!!

  51. ben 15 yaşımdayım ve bende sizler gibi tıp okumak istiyorum(inş)bence çalışınca insanın yapamayacağı şey yoktur biraz hırs ve azim olmalı bence tabi herkes ister fen lisesinde okumayı ama herkese nasip olmuyor ben anadolu lisesi öğrencisiyim ama yapabileceğime inanıyorum

    1. ben gata öğrencisiyim askeri dktor olmak apayrı bir duygu.çünkü hem vatanı koruyosun hem mehmetçiği.bakın arkadaşlar hayatın hiç bir darbesi sizi yıldırmasın dahada güçlendirsin acılardan yıkım yerine güç alın ayrıca herkese gatayı öneriyorum.inş teğmen olarak mezun olacağım bu sene…

      1. nbr bende gata da okumak istiyorum hem de çok senin de dediin gibi hem doktor hem asker olacağım ama benim gözlüklerim var bu çok sorun olur mu bide günde kaç saat ders çalışırdın

  52. tıp okumak gibisi yok bende tıp öğrencisiyim ve tıpı zor görenleri kınıyorum çalışana herşey kolaydır diyorum ve fakültemi birincilikle bitirmeyi hedefliyorum inşallah tabi

    1. Herkese selamlar tıpı kazanmıs olanlar nasıl hazırlandıklarını bizede anlatabilirlermi., .

  53. en buyuk hayalım sınıf ogretmenı olabılmektır ınsallah alurumda ınsallah herkes ıstedıgı yerde olmak ıster ama sunu unutmayalım ınsanoglunun olum dısında yapamayacagı bır sey yok tur cok çalıstıktan sonra gerısını allaha bırakın unutmayın allah kıc bır zaqman adaletsız davranmaz..dualarınızı beklıyorum.allah yardımcımızolsun………

  54. ne kadar çok tıp okumak isteyen varmış inş. girersiniz arkadaşlar ama girmeden önce iyi düşünmek ve araştırmak gerekir tıp ciddi bir bölüm çok fedakarlık istiyo …
    tıp isteyen herkez zaten önce beyin cerrahı felan olmak ister çünkü söylemesi kolay 🙂 tus da kazanın bakalım nrş yi 😀

  55. bnde zeynep kamil sağlık meslekte okuyorum diş tek.. bölümünde işimiz çok zor umarım allah hakkımızda hayırlı olanı verir

  56. arkadaşlar bende tıp okumak istiyorum ama gerçekten çok zormuş bizim ailede biri okulda professör öğrencilere ders veriyor 1 yaşında bir çocuğu var inanın bana kafasını kaşıyacak vakit bulamıyor. çocuğunu uyuturken bile ders çalışıyor.

  57. bn izmir anadolu lisesinde okuorum.lişse 2 ye gçtim.sayısal bölümü seçtim.umarım pişman olmam.bnde diş hekimi olmak istiorum ama çok çalışmalıyım biliorum inş kazanırım allah hepinizin yardımcısı olsun

  58. bnmde en büyük hayalim çocuk doktoru oLmak 16 yasındaym ve fen böLümünde okuyorum ama matematiğimi geliştiremıyorum..

  59. ben 2010 da öss ye gircem imam hatip lisesinde söz 1 okuyorm tıp okumayı herşeyden çok istiyorum bunun için hertürlü çalışmaya hazırım AMA ŞU AN ÇOK ÇARESİZİM sistem değişiyo ama bilmiyorum

  60. ben düz lise 2009 mezunuyum bana okuldan 80 puan geldi herkes diyoki okul 1. sine gelir o puan ama ben okul 1. si değilim diplama puanım iyi ama okulda derceye giremedim bu sorumu en yakın zamanda cevaplarsanız sevinirm şimdien teşekür edrim

  61. canım artık matemetiğinin süper olmasına gerek yok çünkü tıp biyo ve kimya ağırlıklı oluo bilgin olsun tıp dersleri ağırlık olarak biokimya ve biofizik oluo yani mat.ın pek bi önemi yok ama yinede matematiğinde ii olsun 🙂 beyincolic

  62. ben 8.sınıfa geçtim celal bayar tıp fakültesinde okumak istiyorum tabi önce güzel bi liseye gircem inş:)allah kerkezin gönlüne göre versin:)

  63. hıc kımse tıp a benım kadar asık olamaz benım hayatım bunun uzerıne kurulu hacettepe tıp fakultesını hadeflıyorum sonrada kalp ve damar cerrahısını ben kendım bıldım belelı bunu ıstıyorum basaracagıma da ınanıyorum sımdı lıse 2 sayısal ım sızlerde goreceksınız:))) basaracagım

  64. msn mı wereyım konus mak ısteyen olursa sohbet ederız tıp ıle ılgılı vs konularda doktor_cerrah-sinan@hotmail.com

  65. Dr. bahar [olur inş..] | Cevapla

    yha bnde dktor olmak istiorum sadece istemekle olmaz biliorum ama zaten hersey hayallerle baslar inş hepimiz hayallerimize hayrlısıyla kavusuruz:) 3yıl sora Dr. bahar (inşşşş )

  66. tıp bi anlık heves değildir.doktorluk yetenektir.yani önce yeteneğimizin hangi meslek old bulmalıyız sonra çok çalışmalıyız ve başarıcamıza inanmalıyız.yani inanan ve çalışan kazanır.sonuçta zafer onu tüm benliği ile isteyin olacaktır.

  67. ben 8.sınıfa geçtim inş elvankent bilgi anadolu lisesinde okucam sonra da inş hacettepe tıpa gidicem amabunun için hayvan gibi çalışmak lazım

    1. arkadaşlar ben hepinizden daha çok istiyorum 4 yıllık bir üniversite bitirdim ve 4 senedirde çalışıyorum ayrıca bu senede öss ye ailevi nedenlerden dolayı giremiyorum seneye gireceğim inşallah ben her vakit bulduğumda çapa tıp fakültesine gidiyorum ve saatlerce orda oturup doktorları izliyorum haniginiz bunları yapıyor seneye össye girdiğimde 24 yaşında olacağım azminizi asla yitirmeyin çalişiın herşeyin başı çalışmak. buna inanın çalışan ve gönülden isteyen allahın izniyle herşeyin en iyisini kazanır

    2. arkadaşlar inşaallahla maaşallahla olucak iş değil bu çalışmak lazım… 🙂

    3. bende kalp cerrrahı olmak istiyorum 15 yasınayım suleyman demirel a.l.gıdiyorum hacettep ing.tıp yada normal tıp 2 sınen bırı ALLAH ızın werırsw hakkımızda hayırlısı bu konuda bılgı werırsenız sewınırım

  68. Selamunaleyküm tıpı kazanmıs olanlar bize nasıl hazırlandıklarını yazabilirlermİ(yalnız biraz ayrıntı olabilirmİ)

  69. Merhabalar herkese, kars Fen Lisesi’ndeyim..
    Hedefim Ege yada Dokuz Eylül Üniversitesi..
    Bir başka duygudur KBB Uzmanı olmak..

  70. yeter artık herkes tıp zor deyip duruyor bıktım artık herkes fikrini kendine saklasın ve kimse kimsenin hevesini kırmasın tıp aşkı başka bişey bırakın herkes hayalinin peşinden koşsunnn artık yeter…

  71. valla ben tıp okuorum ama inanın çok sıkıcı derslerden buhran geçiriom resmen felaket bi okul intörn olup bitsin istiorum bu eziett allahım ne akla uydum da yazdım bu okulu ben

    1. yaa saçmalamayınn nolur kafayııımı yedinizzzz issterseee dersler sıkıcıııı geçççsinnnn hi. önemliii diğilll tıpı okumakkk kadar gzlll bişi olamazzzz saçmalamaayınnn şükredin ya şükreddiiinn

  72. önümüzde yıl sınava gırecem tıp fakültasini istiyorum estetik dr olmak en büyük hayelim doktor oldugumda önce kaportayı düzeltecem

    1. bende k.kale anadolu lisesini kazandım benmde en büyük hayalim tıp okumak ve pediatrist olmak.. inş. olurum..

    2. MERHABA ARKADAŞLAR BENDE SİZLER GİBİ DOKTOR OLMAK İSTİYORUM MESLEK LİSESİNDE OKUYORUM. TIP OKUMAK İSTEDİĞİMİ DUYAN BAZI KİŞİLER BENİM YAPAMAYACAĞIMI SÖLEDİ. MESLEK LİSELİLERİN ÖNÜ AÇILDI VE BUNU YAPABİLECEĞİMİ HERKESE KANITLICAM. TIP OKUMAK ZOR DİYORLAR PEKİ ZORSA KİM DOKTOR OLUCAK ÖNÜMDE BİRÇOK ÖRNEK VAR YANİ BAŞARILI DOKTORLARIMIZ VE TABİİ BU MESLEĞİ HAKKIYLA YAPAMAYANLAR VAR. BAŞARILI DOKTORLARIMIZ NASIL ÇALIŞMMIŞLARKİ BİZ BAŞARAMIYALIM ŞİMDİDEN PES Mİ EDİCEZ. BEN DOKTORLUĞA AŞIK DEİLİM BEN HASTANEYE AŞIĞIM İÇİNDE YARDIM BEKLEYEN İYİLEŞMEK İSTİYEN İNSANLARI SEVİYORUM. ÇOCUKLUĞUM HASTANEDE GEÇTİ ORADA ÇOK HUZURLUYUM SANKİ EVİM GİBİ.BUNLARI DÜŞÜNÜN VE ÖYLE DOKTOR OLUP OLAMAYACAĞINIZI TARTIŞIN PUANI BİR ŞEKİLDE ALIRSIN YANİ ÇALIŞIRSIN AMA DOKTOR OLMAK YÜREK İSTER.HEPİNİZE BAŞARILAR DİLİYORUM VE ŞUNU UNUTMAYIN ALLAHIN İZNİYLE HERŞEY OLUR DUA ETMEYİ HİÇ UNUTMAYIN.

      1. DR FATMA YILMAZ

        MERHABA ARKADAŞLAR BENDE SİZLER GİBİ DOKTOR OLMAK İSTİYORUM MESLEK LİSESİNDE OKUYORUM. TIP OKUMAK İSTEDİĞİMİ DUYAN BAZI KİŞİLER BENİM YAPAMAYACAĞIMI SÖLEDİ. MESLEK LİSELİLERİN ÖNÜ AÇILDI VE BUNU YAPABİLECEĞİMİ HERKESE KANITLICAM. TIP OKUMAK ZOR DİYORLAR PEKİ ZORSA KİM DOKTOR OLUCAK ÖNÜMDE BİRÇOK ÖRNEK VAR YANİ BAŞARILI DOKTORLARIMIZ VE TABİİ BU MESLEĞİ HAKKIYLA YAPAMAYANLAR VAR. BAŞARILI DOKTORLARIMIZ NASIL ÇALIŞMMIŞLARKİ BİZ BAŞARAMIYALIM ŞİMDİDEN PES Mİ EDİCEZ. BEN DOKTORLUĞA AŞIK DEİLİM BEN HASTANEYE AŞIĞIM İÇİNDE YARDIM BEKLEYEN İYİLEŞMEK İSTİYEN İNSANLARI SEVİYORUM. ÇOCUKLUĞUM HASTANEDE GEÇTİ ORADA ÇOK HUZURLUYUM SANKİ EVİM GİBİ. BUNLARI DÜŞÜNÜN VE ÖYLE DOKTOR OLUP OLAMAYACAĞINIZI TARTIŞIN PUANI BİR ŞEKİLDE ALIRSIN YANİ ÇALIŞIRSIN AMA DOKTOR OLMAK YÜREK İSTER. HEPİNİZE BAŞARILAR DİLİYORUM VE ŞUNU UNUTMAYIN ALLAHIN İZNİYLE HERŞEY OLUR DUA ETMEYİ HİÇ UNUTMAYIN.

    3. ben anadolu teknik lisesi 1. sınıf öğrencisiyim en büyük hayalim göz dktoru olmak sayısalım inşallah güzel olur bu mesleği çok istiyorum

      1. FATMA YILMAZ tebrik ederim inşallah başarırsın durumumuz benziyo ayrıntılı konuşmak isterim…

      2. bende anadolu teknik 1. sınıf öğrencisiyimm en büyük hayalimm hatta tekk hayalimm cerrah olmakk… gerçekkten çokk istiyorumm hemde çokkk

  73. arkadaşlar herşey göründüğü gibi değil doktor olmak hernekadar türkiyede iyi bir meslekte olsa veyabazı insanların hayalleri bazı insanlarında geçe uykularını kaçırarak uyanıp ders çalışmasına neden olsada siz siz olun her ne okumak istiyorsanız o bölümü araştırın o bölümü okuyan insanlarla konuşun hatta bunla yyetinmeyip o bölümü yerinden ziyarte etmeyi sağlayın
    Unutmayınki sevdiğiniz meslek sizi hayatta başarılı kılacaktır
    Saygılarımla mehmet b.

  74. bende meslek lisesi öğrencisiyim şuan 2. sınıft ayım bende tıp istiyorum benim en büyük hayalim çok ii bir dr. olmak meslek lisesi olunca başaramam demiştim ama yeni sistemde inş bunu başarıcım meslek lisesinde olmam benim sonum olmıycak çünkü insan isterse başarır inş aALLAH herkese kalbindekini verir hepinize başarılar dilerim benim için dua edin bende sizin için dua edicem inş başarırsınız

    1. ben de kendimi bildim bileli cerrah olmak istiyorumm 15 yaşındayımm öss ye3 yılım kaldı işallah kazzanırımm çokk istiyorumm cerrah olmayı çok çalışıyorumm inş. kAZANIRIMM … O ZAMANA KADAR Puanlar düşermi artar mı belli, değill ama bence artıcağa benziyoo …

  75. tıpı okuyanlar madem tıp kötü bi bölüm madem çok zor neden okulu bırakmıyonuz o kadar kötüyse????????????????

  76. öğretmenlikte okuyorm ama bende tıp okumak istiyoruuuuuuuuuuuuum:)

    1. ya tıp kadar iyisi yok… bn tıp öğrnisiyim nasıl kazandığımı merak edenler ilk önce anadolu lisesinni kazandım…lise 3de kendime fazla ağır olmayan 3.5 saatlik bir çalışma programı hazırladım.çok kolay lise 4de ise gün 5saat çalışmaya başladım ve şuan gazı tıpdayım 2 sene kaldı inşallah:::) doktorluğu kötülynlr bence tıpda frğiller çnkü tıp kazanıpta kötüleyen görmedim her mesleğin bir zorluğu vardır en azından tıp bu zorlukları kazandırdığı parayla yaptığı zevkli meslekle ve saygınlığıyla karşılıyor ben ayda ortalama 6.950 ile başlayacağımı biliyorum şimdiden kaptılar:D iyi bir üniversitede okuyunca öyle oluyor en önemlisi insanlara yardım ediyorsun…

    2. arkadaşlar bu ne biçim bi durum cemiyet mikrobu oluşmuş burda bende tıpı kazanmaıı istiorum benim halamın oğlu cerrahpaşaıı kazandı ama böyle kazanmadı biz hiç beklemiorduk bile sonuçlar konuştu sessizce kazandı lafla peynir gemsi yürümez şu yazanlardan hangisi kazanacak bakalım böyle şeylerle oyalanmamalıyız çalışmalıyız çalışmalıyız çalışmalıyız.

  77. Carbenecillin | Cevapla

    Daha öncede yazmıştım umarım herkes istediği yerleri kazanır ben 2. sınıfa geçtim o kadar mutluyumki bu mesleği seçtiğime birdaha dünyaya gelsem yine tıbbı seçerdim yine tıbbı seçerdim bece birşeyi gerçekten istiyor ve seviyorsanız onun zorluklarına katlanırsınız, doğru bir matematik bir fen gibi kolay değil insan anatomisi,drslerr kısacası tıp.. ama isteyen başarır ve yapar ;)Allah hepinizin yolunu açık etsin kimse döndüremesin sizi bu isteğinizden 🙂

  78. bn eylül 5 e gidiyorum bunları düşünmek için yaşım erken olabilir ama ben de tıp okumak istiyorum ve hem tıpı kazanmış hem de tıp seçmeyin denlei anlamıyrum

  79. yai bence çok şanslısınız

  80. slm ben beyin cerraklığını istiyorum inşallah kazanırım allah sınva girenlere kolaylık versin

  81. bende dokdor olmak istiyorumm.. hedeflerimi yüksek tutmak istiyorumm..lise 3. sınıf ogrencisiyim…ossye hazırlanıyorummmm.. Tek sorunum meslek ogrencisi olmak ama bu kat sayı kalktıı cok mutluyumm acıgımı dersane kapatır istersem olur biliyorumm…

  82. slm arkadaşlar ben k.maraş anadoluimamhatip lisesi 9.sınıf öğrencisiyim bende tıp okumayı çok istiyorum
    hedefim hacettepe kardiyoloji.ALLAH SİZLERE VEBANA YARDIM ETSİN onun bunun sözünede kanmayı n tıpzor falan diyenlee
    hedefiniz neyse O.HADİ ALLAH HEPİMİZE YARDIM ETSİN

  83. ben sağlık meslek lisesi anestezi bölumu öğrencisiyim ilk basta bu okulu hiç istememiştim anadolu lisesi istiyordum ama oks de kaydırma yapınca bu okula geldim 18 tane dersimiz vardı her yıl da dersler değişiodu anlayacağınız hem öss derslerini aldık hemde bolum derslerini şimdi 3.sınıfım ve staja basladım hiç korkulacak bir yanı yokmuş ve gercekten eğlenceliymiş özelliklede anestezi daha eğlenceli…korkulacak yanı yok inş tıp kazanırım ve doktor olarak devam ederim anesteziye…

  84. Arkadaşlar ben elazığdaki doğu anadolunun en büyük hastesinde kalp cerrahı olarak çalışıyorum.Hepinizi anlıyorum ama bu amaca ulaşmak o kadar kolay değil ama eminim ki hepiniz bu zorlu maratonu aşacaksınız ve emin olunki birşeyi çok isterseniz gerçektende gerçekleşiyor… HEPİNİZE BAŞARILAR BERAT BAYIR

    1. bende 2 çocuk annesiyim yaşım 29 dışardan açık öğretim lisesini okuyorum inşallah bende tıpbı kazanıp doktor olurum.çok zor olduğunu biliyorum ama içimdeki hırs ve azim beni utandırmayacağına inanıyorum..herkese başarılar..

  85. arkadaşlar bende doktor olmayı çook istiyorum 5 yaşımdan beri tek hayalim doktor olmak inşallah bu isteğimi gerçekleştiricem gerekirse uyumak yok bu sene.. tıp isteyen arkadaşlarıma başarılar diliyorum

    1. bende meslek lisesi ögrencisiyim ama herkez sizin gibi şanslı olamıyor hayatta en istedigim meslekti ama önumdeki imkanlar imkansız

    2. merhaba arkadaşlar ben bilge beyin cerrahı olmak istiyorum tek hayalim tıp okumak tıp okumak isteyen arkadaşlarıma başarılar diliyorum…

  86. gençler yazılarınızın hepsini okuyamadım ama hayal bulutlarında yaşıyor gibisiniz “ben beyin cerrahisini çok seviyorum” ben kalp cerrahı olmak istiyorum” falan filan.. arkadaşlar önce tıp fakültesi okumuş birisiyle konuşun size zorluklarını anlatsın, bunu bilerek tercih yapın.
    öncelikle çok para kazanmak için tıp okumayın,
    ikincisi kendinize daha şimdiden bir uzmanlık alanı belirlemeyin, çünkü uzman olmak için girilen tıpta uzmanlık sınavı (TUS) türkiyenin en zor sınavıdır (buna öss ygs -şimdiki adı her neyse- dahil) hadi össyi geçtiniz tusu napacaksınız,
    üçüncüsü tıp öğrenciliğide tahmin edemeyceğiniz kadar zordur ” ha benim bi tane amcamın oğlu vardı tıp okuyodu hakkaten zordu aga” demekle olmaz , fakültenin ne kadar zor olduğunu anlamanın tek yolu fakülteyi okumaktır, uykusuz geceler.. saatlerce çalışmalar… profesörlerden uzmanlardan asistanlardan işitilen azarlar… hayatınızın en güzel yıllarını masa başında ders çalışarak geçireceksiniz, bütün fakültelerden daha fazla ders göreceksiniz, daha az tatil yapacaksınız. gittikçe yalnızlaşacaksınız. üniversiteye başladığınızda tanıştığınız diğer fakültedeki arkadaşlarınız siz üçe dörde geldiğinizde nerdeyse hepsi mezun olmuş olacak..

    buraya kadar okuyupta halen vazgeçmediyseniz Evet şimdi tıbbı seçebilirsiniz. bu kadar şeye katlanmanın en önemli sebebi her halde insanlara-insanlığa yaralı olma isteğidir, içinizde bir yerde bundan bir parça buluyorsanız tüm söylenelere kulak tıkın ve “tıbbiyeli” olun..

    tıp okuyan abinizden nacizane bir kaç öğüttür

  87. bende tıp okumak istiyorum ama tam kazanıcam deyip hırslanırken içimi korku sarıyoooo:(

  88. O değil de gata bir başka bence ♥

Bir Cevap Yazın

