Meslek Lisesi Oranı Artacak

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik mesleki ve teknik eğitimin  toplam ortaöğretim içindeki oranının 2010’da yüzde 50’ye ulaşacağını söyledi.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin  Çelik, mesleki ve teknik eğitimin toplam ortaöğretim içindeki oranının yüzde 50  olması hedefine 2010’da ulaşılacağını söyledi. Yeni Şafak’a konuşan Çelik,  “Mesleki ve teknik okullara talep önemli oranda arttı. Mesleki eğitimin toplam  ortaöğretim içindeki oranı yüzde 42,58’e ulaştı. Yüzde 28 ile başladık yüzde  42’ye çıktı. 2011’in sonunda asgari yüzde 50 hedefi koyduk hükümette. Bazıları  ütopik buldu. Ama ben inanıyorum ki o hedefe 2010 veya 2011’in başı gibi  ulaşacağız” dedi. “Sanayicilerle ne zaman bir araya gelsek iyi yetişmiş ara  eleman ihtiyaçlarını dile getiriyorlar” diyen Çelik, TOBB ile yaptıkları bir  protokol çerçevesinde yetişmiş eleman talebini karşılamaya çalıştıklarını  söyledi. Çelik şunları söyledi: “Problem aslında şudur: Herkes beyaz yakalı  olmak istiyor. Şimdi üretecek insana ihtiyaç var aslında. Ekonomideki gelgitler  her yerde yaşanır. Ama meslek erbabı her zaman iş bulur, aç kalmaz. İnsanın  sahip olduğu hiçbir şeyin modası geçmez. Yeter ki kendinizi yenileyin.”

Bir Cevap Yazın

