Sahurda Ne Yemeliyiz – Sahurda Tok Tutan Yiyecekler

sahurda yenecek yiyeceklerRamazan ayının yaz sıcaklarına geldiği bu günlerde, sahurde ne yemeliyiz ve sahurda tok tutan yiyecekler büyük önem arz ediyor. Ayrıca gün boyu susuzluk hissetmemek için sahurda ne kadar su içilmeli, neler yenmeli ve içilmeli konularına değineceğiz. Öncelikle özellikle Ağustos ayına gelen Ramazan ayında her ne kadar iftar geç saatlere gelse de, sahura mutlaka kalkılması gerekiyor. Hem dinen sahur yapmak sünnet, hem de insanın sağlığı açısından sahurda kalkıp birşeyler yiyip içmesi gerekiyor. Aksi takdirde hem oruç tutmak çok zorlaşır, hem de vücudumuzu zorlamış oluruz.

Sahurda ne yemeli

sahurda-tok-tutan-yiyeceklerSahurda kızartma ya da pilav gibi ağır yemekler yememek gerekiyor. Bu yemekler hem mideye ağırlık verir, hem de gün içerisinde insanı susatır.

Sahurda kahvaltılık ve hafif yiyecekler yemekte fayda var.

Sahurda zeytin, peynir, domates, salatalık, hurma, süt, yoğurt ve haşlanmış yumurta gibi yiyecekler yenmesi gerekiyor.Sebze, hafif zeytinyağlılar ve meyve de tüketilirse iyi olur.

Sahurda lifli ekmek tercih etmek sindirim sistemi açısından iyidir. Lifli ekmekler yulaf, çavdar ve tam buğday ekmekleridirler.

Sahurda çok şekerli çay, kahve ve suni meyve sularından uzak durmakta fayda var, gün içerisinde susatırlar. Fazla kafein de sahur sonrası uykuya dalmada zorluk çıkarır.

Sahurda 1 litreye yakın su içilmelidir. En az 3 – 4 su bardağı su anlamına geliyor bu. İmsak vaktinin girmesine yakın suyun içilmesi iyi olur.

sahurda ne yemeliSahurda tatlı (reçel, baklava vs.) ve ağır hamur işi yiyeceklerden de uzak durmakta fayda var. Tuzlu yiyecekler (turşu, ayran) da insanı gün içerisinde susatır, sahurda yenmemesinde fayda var.

Oruç tutarken tok tutan, açlık hissettirmeyen sahurde yenebilecek yiyecekler

tok tutan yiyeceklerOruç tutarken gün içerisinde tok tutan yiyecekler, haşlanmış yumurta, 3 – 5 adet arası badem, ceviz veya fındık, birkaç dilim lifli ekmek, zeytin peynir gibi kahvaltılıklar. Eğer susuzluktan ziyade açlık çeken biriyseniz, oruç tutarken asıl açlık sizi zorluyorsa, esmer pirinç ya da bulgur pilavı, baklagiller (kurfasülye, nohut), mercimek çorbası, fasülye, biraz meyve ve sebze yiyebilirsiniz.
Bu yazıyla ilgili soru sorabilir, düşünce ve görüşlerinizi aşağıdaki yorum alanlarından paylaşabilirsiniz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: