Sevgiliyle öpüşmek oruç bozar mı?

arkadaşlar sevgiliyle öpüşmek orucu bozar mı?Her yerde farklı şeyler yazıyor kaynağı vs belli değil bileniniz varsa bu konuda kaynakla birlikte bilgi verebilir mi?

cevap:

Ebu Hüreyre´nin anlattığına göre, bir adam, geldi, Peygamberimize, oruçlunun hanımına cinsel ilişki dışında yaklaşmasını sordu. Peygamberimiz ona müsaade etti. Ardından bir başkası geldi, o da aynı şeyi sordu. Fakat ona izin vermedi.

Peygamberimizin müsaade ettiği kişi yaşlı birisiydi, izin vermediği de genç bir insandı. (Ebu Dâvud, Savm:35.) Böyle bir halde yaşlı bir insan nefsine hâkim olabilirken, genç birisinin nefsine söz geçirmesi oldukça zordur, daha ileri giderek orucunu sakatlayabilir. Bunun için Peygamberimiz gençlere izin vermemiştir. Aynı konuda Hz. Âişe annemiz de diyor ki: “Resulullah (a.s.m.) oruçlu olduğu halde hanımlarından birini öperdi.” Hz. Âişe bunu söyleyince gülerdi. (Ebu Dâvud, Savm:33) Yine konuyla alakalı benzer bir olayı Hz. Cabir anlatıyor: Hz. Ömer bir gün telâşla geldi: “Ey Allah´ın Resulü!” dedi, “Bugün ben büyük bir hata işledim, oruçlu iken hanımımı öptüm!”

Peygamberimiz de şöyle cevapladı: “Sen oruçlu iken mazmaza yapmaz mısın (abdest alırken ağzına su vermez misin? Bu orucunu bozar mı?)” Hz. Ömer, “Bunda bir sakınca yoktur” dedim, Peygamberimiz buyurdular ki: “Öyleyse niye (öpmekle telaşa ediyorsun?)” (Ebu Dâvud, Savm:33.) Hadislerden anlaşılan manaya göre, bir kişi hanımını veya bir kadın kocasını oruçlu iken öpecek olsa, erkekten meni, kadından da bir yaşlık belirse, oruçları bozulmuş olur. Bundan dolayı da Ramazan´dan sonra oruçlarını kaza etmeleri gerekir.

Kadın bu öpme sonunda bir yaşlık değil de, bir lezzet duyacak olsa orucu bozulmaz. Okşamak, el tutuşmak, boyuna sarılmak da öpme gibi değerlendiriliyor.

Reklamlar

One response

  1. Hocam inanamıyorum bu sözlere ya. Abi ben şu şekilde ifade edecem …
    Şimdi oruç nedir ?? Abicim oruç nefsin istek ve arzularını firenlemektir.Adam kalkmış yazıyor yok bilmem men gelmezse akıntı olmazsa falan filan . Ulan namazın iç ve dış farzlarını bilmezler kalkarlar en ince ayrıntısına kadar saniye saniye öpüşmenin orucu bozmasını hesaplarlar. Bu soruya dönecek olursak. Bak abi kız arkadaşın mı ya da sevgilin mi bırak öpmek elini tutarsan kendini tehlikeye atarsın . Ha şu da var okuduğumuz yazılarda öpmek diyorlarda nereden öpmek onu belirtmiyorlar. “Öpmek” ne ala. Hah eğer hanımın ise dudaktan uzak duracaksın onun ağzında ki su senin ağzına gelecektir eğer onu yutarsan ki kalkıp tükürecek halin yok kadın ağzına s…! Yutunca oruç gitti demektir. Elini tut yanına otursun ona sarıl bunlar bozmaz . Amaaaaaa! Kimi insan var hanımının elini tutunca haydaaaaa adam da başlar bir şevk istek gerdek gecesi falan . Bu oldu mu kardeş ? evet orucun tehlikeye girer bir an evvel kalk ordan iftardan sonra fantazi yap istersen (Bu espri 🙂 ) . Bakın arkadaşlar evlilerden bahsediyorum ha . Sevgiliysen elini dahi tutma çünkü bir kızın bir erkeğin (sevgili ve ya arkadaş) elini tutması dahi haramdır. Haram ise orucun orda işi olmaz. Kesin yargılar yok haa bu durumlarda tamamen kıyaslardan yola çıkıyoruz. Ama anlamıyorum almış herkesi bir zekeriya beyaz karakteri yazıyorlarda yazıyorlar yok yeni evli iseniz bozar yok sekiz sene ise ha duvarı öpmüşsün ha kadını 🙂 Saçmalık yahu. Kısa ve öz olarak söyleyeyim bu durumu sevgili iseniz ve oruç tutuyorsanız ikiniz ve ya herhangi biriniz ,öpüşmek yanaktan ve ya dudaktan ,istersen elini öp , orucu bozar … Evliyseniz eli tutmak sevmek saçını taramak okşamak derken fantazi değil omuzunu olur kolunu olur , sarılmak yanaktan öpmek bunlar orucu bozmaz … İster şehvet arzulayın istersenizde arzulamayın sonuç bu . Saygılar sevgiler

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: