‘İngiliz Dili ve Edebiyatı’ ve iş alanları

Soru: Hocalarım,abilerim, ablalarım arkdadşlar

İngiliz dili ve edebiyatı bölümünü anlatan sitelerden, üniversitelerin tanıtım sitelerinden ve çevremden duyuyorum ki bu bölümden mezun,(özellikle)yöneticilik,halkla ilişkiler,reklamcılık,yayın evlerinde çeşitli görevler gibi işlerle uğraşabiliyorlarmış.Bu doğrumudur ve ya ne kadarı doğrudur? Bu bölümü ciddi şekilde düşünüyorum ve bu soruları merak ediyorum hem bana hem de benimle aynı durumda olan üniversite adayı üyelerimize bildiklerinizi ve deneyimlerinizi söyleyerek yardımcı olurmusunuz?

Cevap: Ingilizce bilmek zaten cogu zaman bir ön kosul, Ingiliz Dili ve Edebiyati okumus bir kisi pratik anlamda Ingilizce iletisim kurabilmekten baska hangi nitelige sahiptir? Bu soruyu yanitladiginizda aslinda cözümü kendiniz bulmus olursunuz.

Eger dil ile ilgili bir bölüm okumak isterseniz tavsiyem sudur ki zaten Ingilizce temeliniz var ve bu temeli ilerletmek cok kolaydir ve de kendi kendine yapilabilir. Baska bir dil bölümünü okumanizi tavsiye ederim ki mezun olunca en azindan hem Ingilizceye hem de X diline hakimim diyebilesiniz.

Ben Ingiliz dili ve edebiyati okurken yaninda baska dilde ögrenirim diyen de cok var, ancak bu da cogu zaman bir hayal olarak kaliyor. Bir-iki yeni dile baslaniyor ama sonucta bu ögrenilenler keyfi oldugu, herhangi bir zorlama olmadigi icin yetersiz seviyede kaliyorlar, ancak örnek veriyorum Ispanyol dilini okursaniz mezun olmak icin mecburen Ispanyolcaya hakim olmaniz gerekir.

Ingilizce bilirken gidip de Ingiliz Dili ve Edebiyati okumak ve de sadece bununla yetinmek gelecegi cok sInIrlI olan keyfi bir ugrastir.

Bir Cevap Yazın

